Хьан болх ба дикаг1а?
Цхьан дийнахьа школе деша даг1а бераш къовсаделар. Мухьмада йоахар ший дас бу болх эггара дикаг1а ба. Механизатор вар цун да.
– Са дас ялат кхеду, – йоахар Мухьмада. – Х1аьта ялат массанена эшаш да.
– Са да шофер ва, – аьлар Ахьмада. – Машин йоацаш цхьаккха х1ама дулургдац. Кхай т1ара ялат чуда а машин эш.
– Са да лор ва, – аьлар Аьсета. – Дарба мел эшар из волча вода. Цо нах берзабу лазарах.
– Эггара дикаг1бола болх са дас бер ба, юкъеийккхар Башир. – Са да инженер ва. Цо ц1енош ду. Ц1енош доацаш мишта бахаргбар нах?
Цар къовсам гаьна бала тарлора, цигга цар классе хьехархо чуваьннавецаре. Шоаш фу къувс д1адийцар бераша хьехархочунга. Хьехархочо, уйла а яь, аьлар:
– Шевар бакъва шух. Уж деррига балхаш дика а наха эшаш а да. Цхьабакъда, ше каралаьца болх лакхача говзалца хьабер массанел кот ва. Во балхаш хилац, во болхлой хул.
Чья работа лучше?
Как-то школьники заспорили. Магомед говорил, что работа его отца-механизатора — самая лучшая.
— Мой отец выращивает зерно, — говорил мальчик. — А зерно нужно всем.
— А мой отец — шофер, — сказал Ахмед. — Без машины ничего не получится. Чтобы вывезти с поля зерно, которое там вырастили, тоже нужна машина.
— А мой отец — врач, — сказала Эсет. — Все, кто болен, идут к нему. Он лечит людей. Чтобы люди работали в поле или за рулем, они должны быть здоровы.
— Самая лучшая работа у моего отца, — вмешался Башир. — Мой отец — инженер. Он строит дома. Где бы жили люди, если бы не было домов?
Их спор продолжался бы ещё долго, если бы в этот момент в класс не вошел учитель. Дети рассказали ему, о чём они говорили. Учитель подумал немного и сказал:
— Вы все правы. Все эти работы хороши и нужны людям. Но выигрывает тот, кто по-настоящему овладевает своей профессией, становится мастером своего дела. Не бывает плохих работ, бывают плохие работники.